Január 13.
2012.01.12. 17:56, Kék csapat
Berándulás
Cím: Berándulás
Csapat: kék
Választott pár: zöld
2) Kiemelkedően okos, nagy tudású lány. Az orvosi egyetem végzős hallgatója. Ennek ellenére hisz a mindent elsöprő szerelemben. Mivel nagyon kedves és megértő, az egyetemen meglehetősen népszerű, kiterjedt baráti körrel rendelkezik.
C) Egyetemista fiú, kiemelkedően okos. Racionalista gondolkodású. Az egyetem mellett dolgozik, hogy fenntarthassa önállóságát. Csak néhány barátja van, de értük bármire képes lenne.
Műfaj: humoros-romantikus kisepikai írás :D (tehát elbeszélés)
Korhatár: hát ezt nem tudom, úgyse tartja be senki, de akkor a formaság kedvéért: 12
Jellemzők: humor, romantikus
Figyelmeztetések: Mindig legyen rajtatok zokni! A felfázás nagyon kellemetlen.
Ismertető: Egy fiatal párról szól, akik elhatározzák, hogy elmennek egy hétvégére kirándulni, és érdekes dolgokat kipróbálni. A történet ezt a kirándulást mutatja be, amelynek nehézségei a pár kapcsolatát is próbára teszik. Ha többet mondanék, lelőném a poént.
Tovább a történethez >>>
(folyt.)
még most sem értem honnan vetted ezt: „pluttyogó sár floccsanása”. Ne haragudj, lehet, hogy csak én nem hallottam ilyenről, de már olvasva is furán hangzik. :S Ha már a sárnál tartunk: jó ötlet volt párhuzamot vonni, miként ragadtak bele a sárba a szereplők fizikailag és átvitt értelemben is. Ami még jó volt, hogy Ryan apjának agytumora volt, míg Lizzy épp az ilyen embereken fog segíteni a jövőben.
A történet cselekménye nem tudott megragadni, nem igazán volt fordulatos, izgalmas. Úgy érzem sokszor elsietted a dolgokat, gyorsak voltak az átmenetek, azt hiszem azért, mert te inkább az eseménydúsabb, párbeszédekben bővelkedő részeket kedveled. Például ezt írod: „Körülbelül negyedóra múlva kiérkeztek a tűzoltók, és kihúzták Ryant és Lizzyt a sárból.” És ezzel le is rendezted a dolgot, pedig az alatt a negyed óra alatt is rengeteg érdekes dolog történhetett a szereplőid lelkében. Az a baj, hogy a cselekmény szövögetése mellett szinte teljesen elhanyagoltad az érzelmek megjelenítését.
Mindenki szokott olykor teátrálisabb mozzanatokat írni a történetébe, de van, ami egy kicsit már túlzás. „Lizzy csak a fejét rázta, aminek következtében a könnyei fröcsögtek mindenfelé.” Még régen, amikor nagyon odáig voltam az animékért, tetszett, ahogy a sírva fakadó szereplő megrázza a fejét, elfut, és a levegőbe repülő könnyein megcsillan a fény. De mióta tudatosítottam magamban, hogy ez fizikai képtelenség, nem szeretem az ilyet…
Ami még zavart, az a mesterkélt bemutatás: „Ugyan, semmiség – legyintett a nő, akit Louise-nak hívtak.” Ne írd ki ilyen konkrétan ezt, próbálj másképp bemutatni szereplőket, vannak elegánsabb megoldások. Pl. szólítsa meg a férje, és onnan tudjuk meg a felesége nevét. Vagy azt is megtehetted volna, hogy mondjuk, amikor Lizzy mond valamit a nőnek, akkor szólítsa a nevén, érzékeltetve, hogy már bemutatkoztak egymásnak, csak fölöslegesnek tartottad magát a bemutatkozást leírni, mert nem lényeg.
Előfordultak szóismétlések is, bár az sok írónál elő szokott néhol. Engem igazán a nevek gyakori ismételgetése zavart.
„- Mégis hova? – kérdezte Ryan, fel sem nézve a dolgozatból.